Een zonnige tweede pupillencompetitie in Alkmaar

Op zaterdag 30 mei stond de tweede competitiewedstrijd voor de pupillen op het programma. Deze keer georganiseerd door Hylas Alkmaar. Eerst was het de beurt aan de U8 t/m U10 en in de middag startte ook de U11 en U12. Het werd een mooie dag samen met de deelnemers van AV Hylas en Lycurgus.

Bij de atletiekbaan hing een relaxte sfeer, met campingstoeltjes, parasols en kleedjes op deze zeer zonnige en warme dag. Wie trek had kon een pannenkoek met stroop kopen en wie op zoek was naar verkoeling boden de waterijsjes redding. Hulde voor alle kinderen die zich ondanks de hitte deze dag volop hebben ingezet en zelfs PR’s bij de onderdelen hebben benaderd of verbeterd.

Het was voor onze zoon, net als voor een aantal andere kinderen, de allereerste wedstrijd, dus was het even afwachten wat hem (en ons) te wachten stond. Gelukkig waren er veel clubgenootjes die hem op sleeptouw namen. En uiteraard waren er de trainers die ze door de dag heen hebben begeleid. Veel dank daarvoor!

De pupillen lieten ook vandaag weer zien wat ze tijdens trainingen allemaal geleerd hebben. Er werd heel ver en hoog gesprongen, gestoten en geworpen. En uiteraard werd er ook gesprint, zowel individueel als in de estafette teams. Op en naast de baan hadden de kinderen veel plezier. En na de driekamp was er natuurlijk nog het toetje van de 600 of 1000 meter. Luidkeels moedigden de kinderen hun teamgenootjes aan, naast de support van familie en bekenden. Super om te zien! Trotse ouders/verzorgers stonden de kinderen bij de finish op te wachten, want vandaag hebben niet alleen de kinderen genoten van de knappe prestaties van de pupillen! Op naar meer van dit soort mooie dagen.

Sportieve groet Leon (vader Juun)

Geplaatst op
juni 2, 2026
Auteur
Arjan Vink
Categorieën
Volgend bericht
Vorig bericht

Annuleren