In de herfst van 2025 is gestart met de voorbereidingen van een nieuwe wedstrijd loopgroep op basis van interesse door meerdere ambitieuze hardlopers. Dit leidde uiteindelijk tot het volgende profiel en uitbreiding van het aanbod voor hardlopers binnen Haarlem Atletiek.
De wedstrijd groep is begonnen met ca 10 wedstrijdlopers en traint op dinsdag samen met de MILA groep van Koos Kiers. De donderdagavond is de tweede baantraining van de wedstrijdgroep. De wedstrijdgroep traint 2 keer per week op de baan en deze lopers krijgen meer begeleiding dan de andere loopgroepen. Trainer Koos Kiers gaat Mats de fijne kneepjes van het trainersvak bijbrengen en Mats zorgt tevens voor goede afstemming en doorstroming vanuit andere loopgroepen zoals de ambitiegroep en omgekeerd.
Op de foto’s de gecombineerde training van de wedstrijdgroep met de MILA groep.
De Wedstrijdgroep is van start gegaan op 12 mei. We wensen Mats, Koos en de wedstrijdlopers veel plezier en veel succes en hopen natuurlijk de wedstrijdlopers vooraan te zien bij hardloopwedstrijden in de omgeving in het Haarlem Atletiek shirt.