Sterk optreden van U14/U16 junioren op eigen baan
Op zaterdag 9 mei 2026 was de tweede competitiewedstrijd van de U14/U16 junioren op eigen baan. Een wedstrijd op eigen baan betekent dat er een hoop moet gebeuren en dat je een paar dragende krachten ziet rondlopen die zo’n wedstrijd mogelijk te maken. Ik noem een Niels, Viktor, Daan, Job, Bas, Frank, Jaap en Thys maar vergeet de familie Könst en Satink vooral niet, alle kantinemedewerkers en uiteraard Frits.
Er valt een hoop te mopperen op de club maar laten we niet vergeten dat mensen als Frits zorgen dat er überhaupt wat te mopperen valt en dat we als trainers, ouders en atleten blij moeten zijn dat we als Haarlem Atletiek dit soort mensen hebben rondlopen.
De wedstrijd liep zelfs zo gesmeerd, dat het met een heerlijk zonnetje en een ‘candle light’ omroeper af en toe lastig was om wakker te blijven. Gelukkig werd de muziekinstallatie halverwege de dag alsnog gevonden en zorgde onze eigen atleten voor het nodige vuurwerk, waardoor er een grote strik om deze heerlijke dag atletiek kon.
Wist je bijvoorbeeld dat:
- Bodi tijdens het verspringen zijn knie verdraaide maar wel strompelend iedereen bleef aanmoedigen?
- Als hordenlopen een jurysport zou zijn dat Stig sowieso had gewonnen?
- Bojan voor de zekerheid een tweede boek had meegenomen en ‘Bojan’s Boekenclub’ een goed idee zou zijn?
- Guus ooit geblesseerd raakte van een sprong in de woonkamer?
- Kotaro binnen 5 minuten 2 PR’s op 2 onderdelen wist te halen?
- Onno tegenwoordig in het huis van Ivo woont?
- Dex en Ella discuswerpen hebben uitgespeeld en tot de 20m-club zijn toegetreden?
- Kasper ook zonder een duidelijke aanloop een PR kan springen met ver?
- Speldjes de meest vergeten items zijn?
- Kick B na voetbal en een 600m ook een geweldige 80m liep?
- Isa ook na 1420m de snelste is op een 80m?
- Luck, Bodi, Dex en Tijn de estafette hebben gewonnen?
- Dat Tijn hier zoveel zelfvertrouwen van kreeg dat hij Joris heeft gedist voor de 80m?
- Maar dat Tijn daadwerkelijk 0,05 sneller was dan Joris op die leeftijd (21 april 2017) en dat hij dus wel een punt had maar dit voor de start nog niet kon weten?
- Bob, Marieke en Daniel elkaar dit keer wel zijn tegengekomen tijdens een competitiewedstrijd?
- We nooit meer zaken willen doen met de official uit Amstelveen?
- Dit zonder twijfel het jaar is van Mia D en Saar?
- Flora geen verjaardag had en dus een verpletterende 60m liep?
- Livia een Usain Bolt deed vlak voor de finish?
- Tiemen een halve celebration deed na de finish?
- Kick J een dip van 5m doet voor de zekerheid?
- Valerie en Mia T moeite met de wind hadden bij speer maar dat dit soort pogingen op andere plekken in het land geldig zijn?
- Morrison, Sara en Mara geen probleem hadden met de wind?
- En dat Morrison sowieso een extra vermelding krijgt voor zijn knappe 1500m?
- Dat Linde de duintrainingen van Rikkert en Stephan verzilverde met een waanzinnig goede 1500m?
- De 600m een gekke lange afstand sprint is en dat je aan Viënne, Fiene, Elin, Stella, Quinten, Meis en Victor kunt vragen hoe moe je daarvan wordt?
- De 600m sprint nog net iets te veel was voor de voet van Rune maar dat ook wél bleef om iedereen aan te moedigen?
- We voortaan €1 per speldje gaan vragen en dan onze baan kunnen opzeggen?
- Ivo de startnummers had en dat dit de laatste keer was dat we dit doen?
- Ole zijn PR op de 80m heeft verpulverd?
- Nolan het geweldig goed heeft gedaan op kogel en discus?
- Bregje niet begreep waarom ze 60m moest lopen maar dat haar trainers na afloop gelijk bleken te hebben?
- Lisa begint te balen van haar PR’s maar met horden en een outdoor 600m PR toch gewoon goede zaken heeft gedaan?
- Isis van G ook drie PR’s kon bijschrijven?
- Guusje iets minder ver sprong dan aangekondigd per e-mail maar wel een zekerheidje is in de estafette?
- Jinthe haar sokken ook om haar armen draagt?
- Dat dit geen grap is maar handig bij hoog?
- Jolie niet schreeuwend over de finish zal komen maar wél 0,44s sneller was dan de vorige keer?
- Lara op gewone schoenen sneller is dan op spikes?
- Maud blij was dat de estafette overgelopen mocht worden?
- Loes overal pijn heeft maar wel een perfecte 150m liep?
- Isis P zo hard door de bocht kwam aanvliegen op de estafette dat Isa voor de zekerheid 20m te vroeg wegging?
- Dat Thys hetzelfde overkwam met Sil N maar dat dit in de seniorencompetitie van vorig jaar was en dus niet in dit verslag thuishoort?
- Er niemand sneller start dan Sarah en dat dit een veilig inzet is in de toto?
- Tess de stille kracht is van U14 team 1 maar met horden, kogel en een waanzinnig PR op de 60m atleet van de dag werd?
- Alexander en Floris echt karakter toonde op de 1500m?
- Ilse in totaal 1913 punten haalde voor haar ploeg en dat ik dit nog nooit eerder heb gezien?
- Julien 42 cm verder sprong dan zijn PR en de smaak echt te pakken heeft?
- Ramey vorige keer 21s op de 150m had en 21m met speer en dat hij nu 19s had op de 150m en 19m met speer?
- En dat we hopen dat deze causaliteit wat betreft speer zich niet doorzet?
- Roef onze best geklede atleet is, maar dat de tas van Lotte er ook mag zijn?
- Stijn dus serieus goed kan hordenlopen en steeds sneller gaat?
- Doortje én Emi een waanzinnige eerste stoot hadden bij kogel?
- Iris op alle werponderdelen een PR haalde en dat met name haar laatste poging bij discus echt heel fraai was?
- Gigi al was gefinisht voordat de candle light omroeper haar achternaam goed had uitgesproken?
- Dat we wel blij zijn dat de candle light fluisteraar onze clubnaam consistent goed uitsprak?
- Phileine ondanks veel blessureleed wel gewoon van de partij was?
- Pam nog iets recht te zetten had met ver en nu ruim tot de 4m-club behoort?
- Janne 18 maanden op een PR moest wachten met hoog en nu ein-de-lijk die 1,40m heeft gehaald?
- Dat dit haar eigen woorden zijn?
- De speer battle tussen Lieke S en Lieke vd B spannend was maar door Lieke vd B werd gewonnen?
- Dat we aan Colin vragen om deze battle volgende keer in dezelfde groep te plannen met popcorn?
Nogmaals dank aan alle juryleden die hebben geholpen en alle foto’s van onze huisfotograaf Frank tref je hier: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B1gJRveFpaxnjD
Mocht iemand van het bestuur het einde halen van dit verslag, dan is het een goed idee om een paar van deze foto’s te laten afdrukken voor de lijsten in de kantine!
